22 January 2016

Tak Kena Pada Tempatnya

Assalamualaikum





بسم الله الرحمن الرحيم






Tak kena pada tempatnya | Manusia ni satu je perangainya..salah satunya suka tunding jari kat orang lain.Walaupun itu bukannya salah kita.Tapi bermati-matian di tundingnya..hah amik kau (dgn nada xpuas hati, sambil bulatkan biji mata,tangan cekak pinggang)







Walaupun ianya bukan jadi isu besar,tapi kerana mulut seorang je.indah khabar dari rupa.cerita sebenar lain,tapi sebaliknya bila di sampaikan ke pihak ke 3 , 4 dan seterusnya.dah jadi lain.Salah satunya suka tokok tambah cerita..cerita dah seoloknya cukup gula,garamnya.,tapi bila orang lain yang sampaikan,di tambahnya ajinamoto.nak lagi pedas masin.tambah lagi garam dan cili..huh klu dah jadi macam tu..apa lagi perang mulut.atau mengata segala macam.dosanya tanggunglah sendiri.


Tapi tak mengapa,Allah Maha Adil.kita hanya merancang.semua yang berlaku
di luar kemampuan kita..Hanya Dia yang tahu segalanya.
Bertabahlah duhai hati.



Tapi Allah nak tunjuk sekejap je..
sebelum ni kau tunding jari,salahkan itu ini.
Mau tak terkezut di buatnya.,tetiba je..mau x sentap..(muka masam mencuka sambil dahi berkerut )Padan muka kan..nasib lah ye haha..


Tapi bila mulut main cakap lepas je..tengok-tengok dulu orang tu macam mana.lain orang lain-hatinya.tapi tetap warna merahlah.takkan warna putih atau pink pulak.kalau lain dari warna merah,itu mesti zombi ngeh ngeh.
Ada jenis yang makan dalam,ada yang makan luar,ada jugak yang makan dalam bilik kiki..

Apapun jangan lah sesuka hatimu nak salahkan orang itulah, orang inilah.





Silap pilih orang.orang lain boleh lah di tunjal-tunjalnya.. (nah tonyoh tonyoh lagi )sambil kacip bibir sebab geram..



Apa boleh buat kita ni manusia tak pernah lari dari melakukan kesilapan.Tapi kalau ianya boleh memutuskan persaudaraan sesama Islam.Minta maaflah sebelum terlambat..





Sekian


Salam Jumaat.
Penghulu segala hari.



Wassalam..




Terima Kasih Daun Keladi,Sayang Korang{。^◕‿◕^。}

No comments :

Post a Comment

Terima kasih :)