18 August 2014

Petua Hilangkan Selsema

Assalamualaikum










Petua untuk hilangkan selsema..




Gambar en gugel




Bila bayi selsema dia akan merengek dan tak nak menyusu membuatkan ibu-ibu di luar sana semakin bimbang. ZH dapat petua ni pun dari mak mertua.. :)
Petua ni di amalkan sejak dari dulu lagi.
ZH je yang rasa ketinggalan sikit..anak dah dua baru tahu petua ni haha..

Amalkanlah petua ini untuk menghilangkan selesema di kalangan bayi anda. Mungkin anda boleh cuba petua ini, mana tahu ia serasi dengan bayi anda. 




Guna kapur sirih dengan kunyit. (setengah orang guna kapur.tak guna pun tak apa tapi terpulanglah ye)
Ambil kunyit hidup dan digesekkan dengan kapur makan. 
Sapu sepanjang batang hidung bayi.Amalkan 3 kali sehari.



Itu jelah petua yang simple untuk di kongsi bersama.
Selamat mencuba..



Terima kasih sudi singgah dan baca..


Terima Kasih Daun Keladi,Sayang Korang{。^◕‿◕^。}

10 comments :

  1. Tak bestnya ada selsema ni... thank you for the tips! :)

    ReplyDelete
  2. selalunya petua org tua2 memang menjadi

    ReplyDelete
  3. Kuning la idungnya nanti..hikhik..kunyit pun boleh hilangkan kembung perut :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpe kuning kejap je..hehe..owh boleh hilang kembung perut jgk ye..wah blh try gak ni..tq ye :)

      Delete
  4. owh..baru tahu..thanks ^_^

    ReplyDelete
  5. Wahhh, petua baru ni...dewasa pon boleh juga amalkan petua ni kan? :)

    ReplyDelete

Terima kasih :)